Om SSF > Om SSF

Vår kunskap ger trygghet

SSF Stöldskyddsföreningen har arbetat med säkerhetsfrågor sedan 1934 och har byggt upp en unik erfarenhet och kompetens inom säkerhetsområdet. Vår vision – att skapa ett tryggare samhälle – är ett fundament för vår verksamhet.

SSF verkar genom brottsförebyggande arbete, informationsspridning och opinionsbildning. Verksamheten är unik i sitt slag, både genom sin bredd inom säkerhetsområdet och genom sitt oberoende.

Det skapar extra trygghet för den som vänder sig till oss. Att vårt arbete drivs utan vinstsyfte är en garanti för att råd och budskap är till för användarens bästa.

För att säkerställa vår ideella verksamhet är vi beroende av en stabil och långsiktig lönsamhet. Det överskott som genereras av våra tjänster, t ex Nyckelbrickan, Spärrtjänst och våra utbildningar återinvesteras i den ideella verksamheten. Det innebär att alla som använder någon av SSF:s tjänster indirekt stöder vår verksamhet.

Våra kunder och samarbetspartners har i SSF en stark och pålitlig partner och leverantör inom säkerhetsområdet.

In english

Hör Stöldskyddsföreningens VD Annika Brändström berätta om SSF:s arbete, varför SSF behövs, hur föreningen ska utvecklas och vilka utmaningar som väntar.

In English

About SSF

Nyhetsbrev

Anmäl dig för vårt nyhetsbrev så får du löpande nyheter, erbjudanden och förebyggande råd och tips från SSF.news letter