SSF Spärrtjänst

SSF Spärrtjänst gör det enkelt för dig om du skulle tappa bort eller bli bestulen på din plånbok eller mobiltelefon. Vid förlust är det viktigt att du snabbt spärrar dina konto- och kreditkort, id-handlingar och mobiltelefon/surfplatta så att de blir obrukbara för att minimera förluster.

Med SSF Spärrtjänst ringer du bara ett samtal så hjälper vi dig att spärra det du blivit av med oavsett hur många kort eller mobiler du har och oavsett kortutfärdare eller mobiloperatör. Du får personlig service dygnet runt och vi bistår dig vid polisanmälan och anmälan till försäkringsbolag. Vi ger dig även råd om hur du bör skydda dig för att minska risken för identitetskapning om du förlorat en id-handling.

OBS! Vi kan enbart spärra kort som du registrerat i SSF Spärrtjänst så det är viktigt att du registrerar alla kort du och andra i hushållet använder och fyller på löpande vartefter nya kort skaffas. Även passen bör registreras. Du kan antigen registrera kort, id-handlingar och mobiltelefon via webben eller via blankett.

Spärrnumret är 0771-772 772   ( +46 771 772 772 från utlandet)

Försäkringar och påminnelser
I tjänsten kan du också registrera information om den försäkring som gäller för registrerade föremål (oftast hemförsäkringen). Det är bra att ha försäkringsinformationen på samma plats som dina föremål när du ska göra en förlustanmälan och kanske inte har försäkringsbrevet tillgängligt.

Här kan du registrera tidpunkt för påminnelser kopplade till dina tjänster. Till exempel är det bra att med jämna mellanrum se över sina registreringar om man till exempel skaffat sig nytt kreditkort eller bytt ut ett gammalt. Påminnelsen kommer till den registrerade användarens mailadress.

Du är i trygga händer
Dina uppgifter hanteras givetvis med full sekretess hos oss på Stöldskyddsföreningen. Som kund hos oss får du inte bara en trygg och pålitlig leverantör, du bidrar också till vårt arbete med att göra Sverige säkrare för dig. Stöldskyddsföreningen har inga ägare utan vårt överskott går till ideella brottsförebyggande projekt.

Frågor & svar SSF Spärrtjänst

SSF Rådgivning
Här kan du läsa våra råd om hur du skyddar dina värdehandlingar såsom kort, ID-handlingar och mobil. Läs även våra råd om hur du skyddar dig mot id-kapning och bedrägerier.

Har du fler frågor är du välkommen att kontakta vår Kundservice:
E-post: info@stoldskyddsforeningen.se
Tel: 0771-SSF SSF (0771-773 773)