Butiken > Köpvillkor

Köpvillkor hos SSF:s webbutik

SSF Kundservice
Har du frågor eller vill ha hjälp med något är du välkommen att kontakta vår kundservice. Vi har öppet måndag-torsdag 9-16:30 och fredagar 10-16:30. Frågor inkomna via e-post besvaras inom 24 timmar (vardagar).
E-post: info@stoldskyddsforeningen.se

Minderåriga
Är du under 18 år måste målsman stå som beställare.

Priser
Priserna är i svenska kronor (SEK) och gäller tills vidare. För produkter som ingår i olika kampanjer gäller priserna under aktuell kampanjperiod.

Privatperson
Samtliga priser inkluderar 25 % moms. Frakt och portokostnad ingår i priset.

Företag
Samtliga priser är exklusive 25% moms. Frakt- och portokostnad ingår i priset.

För förlagsprodukterna Normer och Regler (enstaka), Normer & Regler – abonnemang, Säkerhetsguiden och övriga publikationer är priserna exklusive 6 % moms. Frakt- och portokostnad ingår i priset.

Produkter
Tjänsten SSF Nyckelbrickan gäller i Sverige. Vid förlust utomlands kan SSF ej garantera att denna tjänst fungerar enligt Lag (1938:121) om hittegods.

Betalsätt
Du kan välja att betala din order med bankkort/kreditkort eller mot faktura, 30 dagar netto.

Bankkort/Kreditkort
Vi accepterar VISA och MasterCard. När du bekräftar din order skickas dina uppgifter till vår samarbetspartner DIBS Payment Services som kontrollerar kortets giltighet.  DIBS Payment Services är PCI-certifierat. De använder sig av SSL-kryptering av betalningarna vilket är standard för säkra betalningar. Ditt kortnummer sänds krypterat direkt till banken. SSF har inte tillgång till din kortinformation eller ditt bankkonto.

Faktura privatperson
Du kan välja att betala med faktura i vår webbutik. En faktura med 30 dagars netto skickas till den adress du angivit. Det tillkommer fakturaavgift på produkterna/tjänsterna DNA-märkning och Bilrutemärkning.

Faktura företag
En faktura med 30 dagars netto skickas till den adress du angivit.

Leveransvillkor
Leverans av beställningar gjorda via SSF:s webbutik, telefon eller e-post sker normalt inom 2-10 arbetsdagar. Varan levereras till av kunden angiven leveransadress. Är paketet större än postlådan skickas en avi ut och paketet hämtas ut på något av Postens serviceställen.

Ångerrätt
Vid köp i SSF webbutik gäller ångerrätten i enlighet med Distansavtalslagen (2005:59.DHL). Detta är en lagstadgad rättighet för dig som kund. Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tagit emot varan. Du har som kund rätt att öppna och undersöka varan. Varan ska vara oanvänd och i originalförpackning vid eventuell retur. Glöm inte att bifoga ditt namn och kontaktuppgifter.
Returnera varorna till:

SSF Stöldskyddsföreningen
Kundservice
115 87  Stockholm

Reklamation
Du som konsument har rätt att reklamera din vara eller tjänst. Om du upptäcker ett fel på varan bör du reklamera den inom skälig tid. Reklamerar du en vara står SSF för returfrakten. Kontakta vår kundservice för hjälp med reklamation.

E-post: info@stoldskyddsforeningen.se
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Återbetalning
Vi återbetalar dina pengar inom 30 dagar. Vid kortköp går pengarna tillbaka till samma kreditkort du använt vid beställningen. Övriga återbetalningar går tillbaka till angivet bankkonto.
Väljer du att få en utbetalningsavi tar vi ut en administrationsavgift på 25 kronor.

Policy kunduppgifter
En av SSF:s viktigaste tillgångar är våra kunder. Hur våra kunduppgifter hanteras ser vi som mycket viktigt. Att följa de bestämmelser som finns i PuL (Personuppgiftslagen) och att hantera kunduppgifterna med respekt och enligt våra egna höga kvalitetskrav ser vi som självklart.

Därför är vår policy att vi:

• aldrig lämnar ut uppgifter till tredje part, i annat syfte än att fullgöra vårt åtagande gentemot kund,
  • aldrig säljer kunduppgifter till tredje part,
  • följer sedan länge utarbetade säkerhetsrutiner för personer som kan komma i kontakt med SSF:s kunduppgifter,
  • endast lämnar uppgifter gällande registrerat gods till tjänstgörande polis. Att polisen är i tjänst kontrolleras enligt väl beprövade säkerhetsmetoder,
  • på kundens begäran, när som helst, tar ut registerutdrag på vad som finns registrerat om kunden,
  • inte skickar information om våra produkter och tjänster till en kund som uttryckt att han/hon inte vill ha det,
  • har utsett ett personuppgiftsombud inom organisationen.