SSF Spärrtjänst

Spärra enkelt dina och hushållets kort, id-handlingar, mobiler och surfplattor. Ett enda samtal, dygnet runt. Perfekt för att säkra sommarens planer.
Gå till kassan
Produktinformation

SSF Spärrtjänst är precis vad det låter som, ett samtal för att spärra värdesaker. Bestäm på dina villkor vad du vill spärra;  mobil, surfplatta, körkort, pass, betalkort, kreditkort? Du väljer själv. Allt som du har registrerat kan vi spärra. Ett samtal räcker.

Hos oss får du personlig service, dygnet runt. Vi hjälper dig även med anmälan till polis och försäkringsbolag. Numret för SSF Spärrtjänst är 0771 772 772. Om du befinner dig utomlands ring +46 771 772 772.

Detaljerad produktinformation

Registrera kontinuerligt när du skaffar nytt

Se till att du registrerar alla kort du och de andra i hushållet använder, och att du fyller på löpande vartefter ni skaffar nya kort. Glöm heller inte att registrera pass, id-kort och körkort.

Det finns ingen gräns för hur många kort eller mobiler du har, eller vem som är kortutfärdare eller mobiloperatör, allt kan registreras.

Registrera dina och familjens id-kort, id-handlingar och mobiltelefoner direkt i tjänsten eller använd våra förtryckta registreringsblanketter.

Smarta påminnelser

Du kan också registrera tidpunkt för påminnelser kopplade till dina tjänster. Det är t.ex. bra att med jämna mellanrum se över sina registreringar om man till exempel skaffat sig nytt kreditkort eller bytt ut ett gammalt. Påminnelsen kommer till den registrerade användarens mailadress.

Du är i trygga händer

De uppgifter du lämnar hanterar vi med full sekretess hos oss på Stöldskyddsföreningen. Hur våra kunduppgifter hanteras ser vi som mycket viktigt. Att följa de bestämmelser som finns i PuL (Personuppgiftslagen) och att hantera kunduppgifterna med respekt och enligt våra egna höga kvalitetskrav ser vi som självklart. Läs mer om vår policy för kunduppgifter här.

Frågor och svar

När kan jag börja använda SSF Spärrtjänst efter att jag har beställt den?

Svar: När du beställt SSF Spärrtjänst skickar vi en instruktion om inloggning dels med posten och om vi har din mailadress även via mail. När du har fått mailet och eller brevet aktiverar du din SSF Spärrtjänst och kan börja registrera dina värdehandlingar.

Jag har glömt mitt användarnamn och lösenord

Svar: Klicka på länken Glömt inloggningsuppgifter? Och välj något av alternativen.

Spärras allt som finns registrerat på mig om jag vill ringa in och spärra ett konto/kreditkort?

Svar: Nej, vi spärrar bara de specifika kort eller mobiltelefoner som du ber om. Är ni flera i familjen med kort från samma kortutgivare, spärras de kort där du står som användare.

Jag/vi har både spärrtjänst och nyckelbrickor hos er, kan jag få allt på samma räkning?

Svar: Kontakta vår kundservice, så får du hjälp med att samla ihop alla tjänster du har hos oss.

Var kan jag se vilka uppgifter ni har registrerade om mig?

Svar: Dina adress- och telefonuppgifter anges på alla våra avier. Du kan även höra av dig till vår kundservice och få ett registerutdrag, eller logga in på ditt spärrtjänstkonto.

Vilka typer av kort och mobiler kan jag registrera och spärra?

Svar: Med SSF Spärrtjänst kan du registrera och spärra alla bank- och kreditkort utgivna i Sverige, mobiler, surfplattor, mobilabonnemang och id-handlingar som pass, körkort och id-kort.

SSF DNA-märkning

Avskräck tjuven i sommar med MärkDNA och öka dina chanser att få tillbaka stulna värdesaker. Ta hjälp av den senaste tekniken och skydda dem på ett enkelt och effektivt sätt med SSF DNA-märkning!

399 kr / st

SSF Spärrtjänst

SSF Spärrtjänst är det enklaste och mest effektiva sättet att spärra dina kort, id-handlingar och mobil/surfplatta. Ring ett enda samtal, vi svarar dygnet runt.

Paketerbjudande!

Månadens erbjudande

Just nu både SSF Bilrutemärkning och SSF Nyckelbricka till ett förmånligt pris!
Med SSF Bilrutemärkning märker du bilens rutor med ditt registreringsnummer – ett enkelt och effektivt stöldskydd. SSF Nyckelbricka har funnits i över 60 år och är en tydlig symbol för ett effektivt vardagsskydd. Med brickan på din bilnyckel eller nyckelknippa ökar du chanserna att få tillbaka dina tappade nycklar.

303 kr / st

SSF Stöldskyddsregistret

Vilka av dina värdesaker vill du ska finnas i SSF Stöldskyddsregister? Registrera dina värdesaker. Då blir de automatiskt spårbara för polisen om de skulle försvinna, och det ökar dina chanser att få tillbaka dem.