SSF Stöldskyddsföreningen och Infralogic AB i samarbete runt SSF DNA-märkning

2017-08-28

SSF Stöldskyddsföreningen och Infralogic AB i samarbete runt SSF DNA-märkning

Infralogic blir ny samarbetspartner och distributör av SSF DNA-märkning.

- Vi tycker att det är glädjande att vi har tecknat ett samarbetsavtal med Infralogic som arbetar med fiber och lösningar inom säkerhet och intelligent videoövervakning. Tanken med DNA- märkning är inte att ersätta något skydd, utan ska ses som ett komplement i det brottsförebyggande arbetet och där går våra gemensamma intressen ihop, säger Tommy Forsberg, Account Manager på företagssidan hos SSF Stöldskyddsföreningen.

DNA-märkning används för att stöldskyddsmärka värdesaker och möjliggör spårning av föremålens ägare. Märkningen verkar också avskräckande eftersom märkta föremål är svårare att sälja vidare.

- Det var ett naturligt val för oss att samarbeta med SSF Stöldskyddsföreningen då vi har ett starkt produktutbud med den senaste tekniken som ingår i det brottsförebyggande arbetet. I det stora hela handlar vårt arbete om att göra samhället till en tryggare plats genom att just förebygga brott. DNA-märkning är ett bra komplement och Infralogic stärker ytterligare portföljen ut mot marknaden, säger Magnus Cederäng, affärsområdeschefen på Infralogic.

Under Skyddsgolfen Detektor Open 2017 medverkar Infralogic och kommer där tillsammans med SSF demonstrera hur SSF DNA-märkning fungerar.

Fler tips för en säkrare vardag finns på www.stoldskyddsforeningen.se

För mer information kontakta:

SSF Stöldskyddsföreningen

Tommy Forsberg,