Frukostseminarium om
den nya säkerhetsskyddslagen

Nu är det dags igen! Tisdagen den 19 mars och torsdagen den 21 mars har du chansen att besöka oss på SSF, äta frukost och lyssna på vår föreläsare, juristen Martin Waern, som berättar om den nya säkerhetsskyddslagen.

Den 1 april träder den nya säkerhetsskyddslagstiftningen i kraft. På seminariet går vi igenom grunderna i lagstiftningen, hur den är uppbyggd och hur man kan arbeta med säkerhetsskydd i en organisation som bedriver säkerhetskänslig verksamhet.

Föreläsare

Martin Waern är jurist och arbetar på SRS, Scandinavian Risk Solutions, med ansvar för säkerhetsskydd. Han har en bakgrund från Must och han var utredningssekreterare i Utredningen om säkerhetsskyddslagen (SOU 2015:25). Martin var även ämnessakkunnig i Transportstyrelsegranskningen och har arbetat med framtagning av Försvarsmaktens föreskrifter om säkerhetsskydd.

Kursstart och plats
19 mar Stockholm
21 mar Stockholm
Utbildningens längd
8:00-9:00 (frukost serveras från 7:30)
Kursavgift

SSF:s seminarier är kostnadsfria. Anmälda deltagare som inte närvarar debiteras en no-show avgift på 400 kr.