Villkor för utbildningen SSF Säkerhetschef

Din anmälan är bindande. Avanmälan som sker senast åtta veckor före utbildningsstart medför ingen utbildningsavgift. Avanmälan som sker senare än åtta veckor före utbildningsstart, men före startdatum medför betalningsskyldigheter för deltagaren motsvarande en halv utbildningsavgift. Om avanmälan sker efter utbildningsstart är deltagaren betalningsskyldig för hel utbildningsavgift. Erlagda avgifter kan tillgodoräknas som delbetalning vid annan utbildningsstart, på samma eller någon annan av SSFs utbildningar, i det öppna kursutbudet och som påbörjas inom ett år. Avgifter för slutförande av utbildningen uppräknas till aktuell utbildningsavgift för årskullen. För utbildningar uppdelade på flera avsnitt avser en anmälan hela kursen dvs samtliga avsnitt. Om sjukintyg kan uppvisas debiteras ingen utbildningsavgift.

Avanmälan sker skriftligen. Utebliven betalning av utbildningsavgift gäller ej som avanmälan. Deltagare som inte kan nyttja sin utbildningsplats kan efter överenskommelse med SSF överlåta platsen till en annan person, under förutsättning att denna uppfyller gällande antagningskrav.

SSF förbehåller sig rätten att inte starta utbildningen om antalet anmälningar är för få. I dessa fall meddelar vi dig så snart vi kan.

Antagningskrav

Gymnasiekompetens samt att man under de senaste åren arbetat både praktiskt och administrativt med säkerhetsfrågor, där de huvudsakliga arbetsuppgifterna har utgjorts av planering och ledning av säkerhetsarbete.

All antagning sker efter individuell prövning. Observera att man för att kunna certifieras måste uppfylla kraven enligt normen SSF 1071.

Integritetspolicy

I och med att den nya Dataskyddslagen, GDPR (General Data Protection Regulation) börjar gälla inom EU den 25 maj 2018, har vi förtydligat dina villkor och rättigheter i en Integritetspolicy. Här kan du läsa mer  om vilken personlig information som sparas och varför, hur vi hanterar dina uppgifter, samt hur du går tillväga om om du vill ta del av, ändra eller radera dina uppgifter ur våra register.

Certifiering – SSF Bjuder på certifieringen, vid anmälan innan den 20 april*

Med en tredjepartscertifiering, som genomförs av Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering AB, SBSC, upprätthåller du dina kunskaper och den blir ett värdefullt styrkande av din kompetens. Både du själv och din arbetsgivare får ett kvitto på att du har rätt kompetens för din uppgift.

*Gå utbildningen SSF Säkerhetschef, med kursstart 18 september 2018 och certifiera dig därefter hos SBSC. Om du genomfört godkänd certifiering före 31/12 2019 så återbetalar SSF hela certifieringsavgiften till dig (värde 8 610 kr exkl. moms).