Growth Marketer till Stöldskyddsföreningen
Publicerad: oktober 21, 2022Är detta du? Du vill hjälpa till att förebygga fysiska och digitala brott samt vara ett stöd för personer som blivit utsatta online. Du vill bli en del av ett team där digitalisering är i huvudfokus.
I och med den ökade digitala brottsligheten som t.ex ID-kapning, internetbedrägerier – phishing, smishing, vishing etc står SSF inför en stor utmaning att proaktivt minska risken att utsättas för digitala brott.
SSF Stöldskyddsföreningen gör en stor satsning mot digitala brott. Satsningen består blandat av medvetenhetshöjande kampanjer till ett mer cybersäkert beteende samt kampanjer med målet att positionera SSF som ”the go to place” för frågor kring digitala brott. Här ska man kunna få hjälp om man har blivit utsatt för brott men också få hjälp och kunskap om hur du kan minska risken för att bli utsatt.

Om rollen
Som Growth Marketer kommer du att arbeta med att driva, analysera och utveckla Stöldskyddsföreningens digitala marknadsföring med tonvikt på de köpta kanalerna. Du kommer arbeta självständigt men också tätt tillsammans med marknadsteamet bestående av 7 personer. I ditt jobb kommer du också att ha direktkontakt med byråer, publicister och samarbetspartners samt med Stöldskyddsföreningens kommersiella verksamheter och den ideella verksamheten.
I rollen ingår:
- Planera, budgetera och ansvara för den digitala marknadsföringen i samtliga digitala kanaler. Budgetplaneringen för respektive affärsområde görs tillsammans med marknadschefen.
- Kanalansvarig i köpt annonsering såsom Google ads, Paid Social och Google Grants. Du ska delvis jobba operativt och delvis kunna kravställa mot byrå.
- Hantering av kommunikation, kampanjuppsättning, optimering och analysering i köpta kanaler.
- Driva, administrera, uppdatera och utveckla hemsidan (stoldskyddsforeningen.se, sakerhetskollen.se) tillsammans med Product Owner och webbyrå.
- Ansvara för produkterna på e-handeln, stoldskyddsforeningen.se
- Vara delaktig i hanteringen av CRM, e-postmarknadsföring och marketing automation i Apsis.
- Löpande följa upp, analysera och se till så att vi jobbar datadrivet och optimera hela den digitala marknadsföringen.
Om dig
För att passa hos Stöldskyddsföreningen och i rollen behöver du vara självgående och ansvarstagande. Du är en prestigelös och proaktiv doer som är van att ha många bollar i luften. Din drivkraft ligger i att optimera det du ser och ta oss framåt med hjälp av datadrivna beslut.
Du har
- Du har ett par års arbetslivserfarenhet av digital marknadsföring, vilket innebär att du har en god digital generalistkompetens och förståelse för det digitala landskapet.
- Du känner dig väl införstådd i de olika digitala kanalerna och dess effekter.
- Du har arbetat med både sökannonsering och annonsering i sociala medier och vet därmed vad som krävs för att lyckas i respektive kanal.
- Du är van användare av och förmodligen certifierad inom Google Analytics och Google Ads.
- Bonus om du även kan sätta upp mätning i Google Tag Manager (GTM).
- Du behöver kunna presentera dina insikter på ett snyggt och pedagogiskt sätt.
- Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.
- Gärna 2–3 års arbetslivserfarenhet. Relevant utbildning för tjänsten eller motsvarande kunskap genom arbetslivet.
Känner du att Stöldskyddsföreningen och rollen låter som ditt drömjobb? Urval sker löpande, skicka in din ansökan redan idag!
Rekrytering av tjänsten görs tillsammans med Diligienta. Sök tjänsten här.