Kundservice

Du kan göra många av våra kundserviceärenden här på webbplatsen. Du kan även kontakta oss på Kundservice via telefon och e-post så hjälper vi dig med dina frågor.

Vår kundservice svarar på dina frågor om säkerhet

Telefon

0771-773 773
Ordinarie öppettider för Kundservice: Måndag - torsdag: 09:00 - 16:00 Fredag: 10:00 - 16:00 Lunchstängt 11:30 - 12:30 Sommartid v.28-32 öppet mellan 10.00-15.00
Kontakta oss via mail. Mailen är bemannad under kontorstid.

För dig som har SSF Spärrtjänst

SSF Spärrtjänst med ID-stöldsupport

0771-772 772
Öppet dygnet runt

Vanliga frågor och svar

Jag har hittat en nyckel med en SSF Nyckelbricka på. Vad gör jag?

Om du hittar nycklar med en nyckelbricka från SSF kan du

  • Lämna dem till närmaste polisstation
  • Lägga dem i postens brevlåda
  • Lägga nycklarna i ett adresserat kuvert (ej frimärke) och skicka till:

 

SSF Service AB
SVARSPOST
20345706
110 27 Stockholm

 

Glöm inte att ange ditt namn och adress så att vi kan skicka ut hittelön. Vi lämnar aldrig ut uppgifter om ägaren till upphittaren eller tvärtom.

Du kan också fylla i dina uppgifter i formuläret på den här sidan så skickar vi ut hittelön när nycklarna har inkommit till oss eller polisen. Hittelönen består av ett presentkort (värde 150 kr) samt ett erbjudande om en egen SSF Nyckelbricka, där vi bjuder på första året (värde 126 kr).

Jag har tappat mina nycklar, måste jag göra någonting nu?

Nej, vi på SSF eller polisen kontaktar dig så fort vi har fått in dina nycklar. Ring oss på SSF om du är osäker på om vi har aktuella kontaktuppgifter. Vi ringar alltid och meddelar dig när nycklarna är upphittade.

Vilken typ av föremål kan jag DNA-märka?

Du kan märka alla hårda ytor. Pensla märkningen på 3-4 ställen och välj ytor som är ojämna eller räfflade, och pensla i skarvar eller på ställen som är undanskymda eller svåråtkomliga. Tänk på att märkningens ytstruktur kan synas på vissa underlag. Undvik därför att märka på ytor som du är extra rädd om. Du ska inte märka mjuka ytor som textiler, taveldukar och dylikt

 

Exempel på vad du kan märka:

  • Hemelektronik
  • Barnvagnar
  • Sportutrustning
  • Verktyg
  • Trädgårdsmaskiner
  • Båtdelar och skrov
  • Bildelar och chassi
  • MC, moped och cykel
  • Smycken

 

Exempel på vad du inte ska märka:

  • Textiler
  • Taveldukar
  • Estetiskt viktiga ytor
  • Ytan på smycket som ligger an mot huden

Kan jag samla mina tjänster på en faktura?

Ja, kontakta oss på kundservice så hjälper vi dig.

Telefon: 0771-773 773
E-post: [email protected]

När får jag min nästa avi?

Den månad som det är dags att förnya ditt abonnemang skickar vi ut en avi till den 20:e den månaden.