Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig.

Vanliga frågor och svar

Frågor och svar om betalningar

 

Jag har inte bankgiro, har ni inget plusgirokonto?

Svar: Numera kan man betala till ett bankgiro även via Plusgirot. Får du problem så kontakta vår kundservice

Jag önskar få min avi via autogiro eller som E-faktura?

Svar: Tyvärr kan vi än så länge inte erbjuda någon av dessa tjänster.

När får jag min nästa avi?

Svar: Den månad som det är dags att förnya ditt abonnemang skickar vi ut en avi till den 20:e den månaden.

Varför har jag fått en påminnelse trots att jag redan har betalt?

Svar: Det kan finnas flera anledningar till att du har fått en påminnelse. Vanligast är att du inte har betalt på utsatt förfallodatum och då hinner pengarna inte registreras hos oss. Observera att det tar mellan 1-4 arbetsdagar för en betalning att registreras. Om du har betalt med ett felaktigt ocr/referensnummer så placeras din betalning inte korrekt, vilket medför att abonnemanget står som obetalt och en påminnelse skickas. Därför är det viktigt att du anger rätt ocr/referensnummer när du betalar. Om du missat eller angivit fel ocr-nummer , kontakta vår kundservice och uppge vilket datum du betalade, beloppet som du betalade in, vilket ocr-nummer du angav samt till vilket bankgironummer du betalade till.