Ett samarbete med SSF Stöldskyddsföreningen

Med SSF:s DNA-märkning ökar du dina chanser att få tillbaka dina stulna värdesaker. Dessutom avskräcker du tjuven!

Datorer, cyklar, barnvagnar, kameror och sportprylar – våra hem är fyllda med värdefulla och stöldbegärliga saker. Genom SSF:s DNA-märkning får du ett effektivt stöldskydd med både DNA-kod och mikropunkter. Märkningen är enkel och smidig att använda och näst intill omöjlig att ta bort, då även en partikel av märkningen innehåller en fullständig DNA-kod. Den är dessutom spårbar både i Sverige och utomlands.

Så här fungerar märkningen

När du har beställt och fått hem din märksats registrerar du den online och sen är den klar att användas! Du penslar sen märkningen på de föremål du vill märka, på ett antal ställen. En märksats räcker till minst ca 20 mindre föremål och 5 större, t.ex. hemelektronik, fritids- och sportutrustning, cyklar, trädgårdsmaskiner och verktyg.

Märkningen syns i UV-ljus och är därmed lätt för polisen att upptäcka. De små mikropunkterna har en kod som kan avläsas med hjälp av ett handmikroskop. Om mikropunkterna saknas kan DNA-märkningen istället topsas och skickas till laboratorium för analys.

Märksatsen innehåller:

• 1 st behållare med 3 ml märkningsvätska (vätskan innehåller en unik DNA-kod och cirka 1000 mikropunkter med en unik sifferkod)
  • 25 st petsäkra varningsdekaler i två storlekar för att märka föremål
  • 4 st varningsdekaler för fönster/dörr

Internationellt spårbar

Du registrerar själv din DNA-märkning i den internationella databasen och dina märkta ägodelar blir då spårbara för SSF och Polisen under obegränsad tid, utan årsavgifter. På så vis ökar dina chanser att få tillbaka de stulna sakerna om du exempelvis blir bestulen i hemmet, på semestern eller under resor utomlands.

Registrering i databaserna ingår vid köp av märksatsen och gör dina märkta föremål sök- och spårbara för SSF och polisen under obegränsad framtid, utan årsavgifter.

Som kund till LF Kronoberg erhåller du 10 % rabatt, ditt pris 449 kr (ord. pris 499 kr).

Våra bästa råd är gratis!

Ring SSF för objektiva och professionella råd när du ska välja säkerhetsprodukter, telefon 0771-SSF SSF (0771-773 773). Det kostar inget och ger dig extra trygghet, innan du bestämmer dig. Du kan också hitta informationen på vår hemsida.

Om SSF Stöldskyddsföreningen

SSF är en oberoende, ideell förening som förebygger brott i samarbete med bland annat polisen och försäkringsbranschen. Alla som använder någon av SSF:s tjänster eller produkter stödjer indirekt vårt brottsförebyggande arbete. Vi återvinner vårt överskott i kloka projekt som skyddar dig i vardagen. Läs mer om SSF

Ta del av erbjudandet

SSF DNA-märkning via LF Kronoberg

Beställ SSF DNA-märkning, avskräck tjuven och öka dina chanser att få tillbaka stulna värdesaker.

499 kr 449 kr / st
Mer info