Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig, vilket du accepterar om du fortsätter.

Digital Marketing Specialist

Vi söker en driven och analytisk person som Digital Marketing Specialist hos Stöldskyddsföreningen.

Om Stöldskyddsföreningen

SSF Stöldskyddsföreningen är en ideell förening som arbetar för att skapa ett tryggare samhälle. I 85 å har vi arbetat med oberoende säkerhetsrådgivning inom områdena bostad, fordon och identitet, samt råd om hur privatpersoner och företag kan skydda sina stöldbegärliga tillgångar.

I vårt dotterbolag SSF Service AB bedrivs vår näringsverksamhet (utbildning, konsult, förlag, samt olika märk- och spärrtjänster) som till stor del finansierar våra ideella verksamheter, som bland annat innefattar en omfattande rådgivning till allmänhet och organisationer och att driva informationskampanjer för att öka kunskapen om hur man minskar risken att utsättas för brott. Vår programserie ”Stoppa Tjuven” har fått mycket uppmärksamhet och vunnit flera priser för bra innehåll.

Som anställd hos Stöldskyddsföreningen är du med och driver vår vision att SSF ska vara den ledande aktören för ett tryggt och säkert samhälle inom det brottförebyggande området. Du är med och driver SSF:s digitala utveckling och säkerställer att våra kanaler levererar på bästa möjliga sätt för olika syften. Vi är ett litet men härligt gäng på SSF som har ett prestigelöst, öppet och delegerande ledarskap där eget ansvar, initiativtagande och entreprenörskap uppmuntras.

Arbetsuppgifter

Som Digital Marketing Specialist hos Stöldskyddsföreningen kommer du att arbeta med att driva och utveckla Stöldskyddsföreningens digitala marknadsföring. Du kommer jobba tätt tillsammans med marknadsteamet och snabbt få eget ansvar.

Tjänsten innehåller:

  • Ansvar för att operativt förvalta, optimera och utveckla Stöldskyddsföreningens web och e-handel inkl. projektledning och kravställning mot webbyrå
  • Ansvara för sökordsoptimering såväl det organiska (SEO) som det köpta (SEM).
  • Ansvara för uppföljning, analys och rapportering av egna och externa digitala kanalers prestation
  • Ansvara för hantering av CRM och marketing automation i Apsis.
  • Arbeta datadrivet med optimering av de digitala kanalerna under ditt ansvar.

Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid och i rollen arbetar du både självständigt och i tätt samarbete med kollegor. I ditt jobb kommer du också att ha direkt kontakt med byråer, publicister och samarbetspartners.

Kvalifikationer, erfarenheter och egenskaper

För att lyckas i rollen ser vi att:

  • Du har relevant eftergymnasial utbildning inom digital marknadsföring.
  • Du bör även ha ett par års arbetslivserfarenhet av digital marknadsföring, vilket innebär att du har en god digital generalistkompetens och förståelse för det digitala landskapet.
  • Du har god teknisk förståelse över en ehandels beståndsdelar.
    Du är en god projektledare och har tidigare erfarenhet att kravställa mot externa leverantörer
  • Du har erfarenhet av arbete i något eller några CMS och ehandelsplattformar exv. Wordpress, Woocommerce, EpiServer, EpiCommerce eller liknande.
  • Du har arbetat i Google Analytics samt är det bra om du kan sätta upp mätning i Google Tag Manager
  • Du bör ha erfarenhet av arbete i Google AdWords
  • Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.

För att passa i rollen behöver du vara analytisk och tycka det är roligt att grotta i siffror och se möjligheter att förbättra resultat. Du behöver även kunna presentera dina insikter på ett snyggt och pedagogiskt sätt.

Anställningsvillkor och förmåner

Hos Stöldskyddsföreningen får du till exempel:

  • Månadslön
  • Kollektivavtal (FAO Tjänstemän i Försäkringsbranschen)
  • Avtalsenlig tjänstepension
  • Friskvårdsbidrag
  • Rikskortet (måltidsförmån)
  • Ledig heldag dag före röd dag (undantag Kristi Himmelfärdsdag ledig dagen efter)

Sök tjänsten här >>