Teknisk Expert

SSF Stöldskyddsföreningen har funnits sedan 1934 och är en oberoende ideell förening som arbetar brottsförebyggande tillsammans med bl a polisen och försäkringsbolagen. I vårt dotterbolag SSF Service AB bedrivs vår näringsverksamhet som till stor del finansierar våra ideella verksamheter, som bland annat innefattar en omfattande rådgivning till allmänhet och organisationer och att driva informationskampanjer för att öka kunskapen om hur man skyddar sig mot brott. Vi driver även fokusfrågor och utfärdar normer för att påverka säkerheten i samhället. SSF är också en av huvudaktörerna inom Grannsamverkan. Våra tjänster vänder sig till såväl allmänhet som företag, myndigheter, organisationer och media.

Teknisk Expert kring säkerhetsnormer till SSF

Ansvar:
Som Teknisk Expert arbetar du med utgångspunkt från de normer och regler som SSF tar fram som riktlinjer gällande säkerhet. Det kan t.ex. gälla säkerhet i fastigheter som skalskydd och lås, larm, kameraövervakning samt informationssäkerhet. Dessa riktlinjer ger vägledning kring säkerhetsfrågor till olika intressenter som t.ex. försäkringsbolag, fastighetsägare, byggföretag och leverantörer av säkerhetsprodukter. Som Teknisk Expert arbetar du med att se över befintliga riktlinjer och se till att de utvecklas i takt med att förutsättningarna förändras.

Du arbetar även som konsult och/eller rådgivare i rollen som teknisk expert gentemot ovan nämnda intressenter.

Sist men inte minst har du en central roll internt på SSF då organisationens övriga verksamhet kring säkerhetsutbildningar, rådgivning och publikationer kring säkerhet i stor mån bygger på de säkerhetsnormer som tas fram.

Vi erbjuder:
SSF erbjuder ett utmanande uppdrag i en spännande och viktig bransch. Vi är en liten organisation med ett omfattande nätverk där våra samarbetsparters och kunder kommer såväl från det privata näringslivet och branschorganisationer som från myndigheter och kommuner. Det innebär en stimulerande bredd i de externa kontakterna. I denna roll kommer du även att ha en central och viktig funktion inom SSF.

Din profil:
För denna roll har du troligtvis en teknisk utbildning från högskola/universitet i grunden. Dessutom har du arbetat i flera år med säkerhetsfrågor kring fastigheter och/eller säkerhet inom IT infrastruktur. Som person är du analytisk och kan samla in och värdera information från olika källor. Du är van vid att driva frågor i arbetsgrupper och duktig på att skriva på svenska och engelska. I rollen som konsult eller rådgivare är det viktigt att du kan förmedla information på ett tydligt och övertygande sätt. Du är nyfiken på vad som sker i omvärlden inom säkerhetsområdet och följer teknikutvecklingen.

Din ansökan:
I denna rekrytering samarbetar vi med HR konsultföretaget Heartpace AB. Din ansökan skickar du så snart som möjligt till rekrytering@heartpace.com. Vid frågor, kontakta gärna rekryteringskonsult Henrik Nordlund på 08-545 159 75