Antivåldsstipendiet 2011

"Sluta Nu" vinnare av Antivåldsstipendiet 2011

Över 90 bidrag lämnades in till Antivåldsstipendiet 2011 och sex bidrag nominerades till final. Nu har juryn för Antivåldsstipendiet, som är sammansatt av representanter från Peace & Love, Efterlyst och Stöldskyddsföreningen beslutat att ge Antivåldsstipendiet 2011 till Bergska Skolan i Finspång och bidraget "Sluta Nu"

Juryns motivering

"Sluta Nu" har god potential att nå ut med sitt antivåldsbudskap till målgruppen och få fler unga att ta ställning mot våld. Bidraget som helhet är mycket tänkvärt med en angelägen text och en musikalisk lösning som bedöms kunna förmedla budskapet på ett utmärkt sätt om och om igen."

- Vi är imponerade av engagemanget och produktiviteten som deltagande skolor har visat och det var svårt att komma fram till ett beslut. Valet av vinnare baserades på flera kriterier, främst potentialen att nå ut till ungdomar och påverka dem att ta ställning mot våld, vilket vi tror att bidraget "Sluta Nu" har, säger Annika Brändström vd på Svenska Stöldskyddsföreningen.