Förebygg stöld

• Märk och registrera dina värdeföremål. Polisen rekommenderar märkning av värdesaker eftersom möjligheten att returnera upphittat gods ökar väsentligt.
  • Att märka upp föremålen med exempelvis dekaler gör de mindre attraktiva för tjuven.
  • Det händer att stulna föremål efter en tid dyker upp på nätsajter. Kontakta polisen om du misstänker att det som säljs egentligen tillhör dig.
  • Har du blivit bestulen är det risk för att tjuvarna kommer tillbaka efter en viss tid när de bedömer att du köpt nya saker som ersättning för det som blivit stulet.

SSF:s produkter och tjänster för märkning och registrering av egendom

• Med SSF DNA-märkningAvskräck tjuven och öka dina chanser att få tillbaka stulna värdesaker.
  • Registrera dina kredit- och betalkort samt id-handlingar i SSF Spärrtjänst. Du ringer bara ett samtal så hjälper vi dig spärra det du blivit av med och ger dig också råd om hur du minskar risken för att få din identitet kapad.
  • Det mesta går idag att registrera i SSF Stöldskyddsregister, t.ex. datorn, stereon, kamera, mobiltelefoner, skidutrustning mm. Föremålen blir sökbara för Polisen och ökar dina chanser att återfå dem.
  • Att använda SSF Nyckelbricka är ett bra sätt att återfå sina nycklar vid förlust och därigenom slippa kostnaden för låsbyte eller tillverkning av den förlorad bilnyckel. 9 av 10 nyckelknippor kommer tillbaka med SSF Nyckelbrickan.
  • SSF Bilrutemärkning innebär att du märker bilens rutor och speglar med registreringsnumret. Tjuvar väljer oftast bort en bil vars rutor är märkta då det blir både dyrt och besvärligt för dem att byta identitet på bilen. Metoden rekommenderas av försäkringsbolagen och märkningen är permanent och diskret.

Läs mer om våra produkter och tjänster här.

SSF DNA-märkning

Avskräck tjuven i höst med MärkDNA och öka dina chanser att få tillbaka stulna värdesaker. Ta hjälp av den senaste tekniken och skydda dem på ett enkelt och effektivt sätt med SSF DNA-märkning!

499 kr / st

SSF Spärrtjänst

SSF Spärrtjänst är det enklaste och mest effektiva sättet att spärra dina kort, id-handlingar och mobil/surfplatta. Ring ett enda samtal, vi svarar dygnet runt.

Familjepaketet 20%

Månadens erbjudande

Nyckelbrickan är vår mest kända produkt som varje vecka hjälper cirka 100 personer att få tillbaka sina tappade nycklar. Passa på att skaffa en Nyckelbricka till varje familjemedlem i höst. Just nu får du 20 % rabatt på vårt familjepaket med 6 nyckelbrickor i 1 år. Erbjudandet gäller tom 30 september 2017 och gäller endast nya kunder.

413 kr 330 kr / st

SSF Stöldskyddsregistret

Vilka av dina värdesaker vill du ska finnas i SSF Stöldskyddsregister? Registrera dina värdesaker. Då blir de automatiskt spårbara för polisen om de skulle försvinna, och det ökar dina chanser att få tillbaka dem.