Säkerhetsråd för kort och mobil

• Lämna aldrig väskan eller datorn utan uppsikt i bilen eller båten om du ska handla.
  • Se upp för ficktjuvar, inte minst i folksamlingar. Stölder sker ofta där folk trängs eller köar. Professionella ligor samarbetar ofta i små grupper om tre eller fyra personer.
  • Förvara aldrig bankomatkoden tillsammans med kortet. Var försiktig när du tar ut pengar - var uppmärksam på vilka som står före och efter dig i kön. Låt aldrig någon okänd hjälpa dig.
  • Ha uppsikt över ditt betalkort. Lämna aldrig in kortet i baren.
  • Göm din plånbok. Lägg aldrig plånboken i bakfickan. Förvara alltid värdesaker i stängd handväska som du bär under armen eller framför dig för bättre uppsikt.
  • Spärra ditt konto/kreditkort omedelbart vid förlust. Läs mer om SSF Spärrtjänst.
  • Se till att du separerar olika nycklar så att du t ex inte har bostadsnyckeln och bilnyckeln på samma nyckelknippa.
  • Håll noga reda på dina nycklar – särskilt bilnycklar till nyare årsmodeller är väldigt stöldbegärliga. Skulle du tappa bilnyckeln kostar det ofta flera tusen kronor för att ersätta den med en ny.
  • Göm din mobil. Gå inte runt med mobilen i handen och lägg den inte på bordet när du är på restaurang.
  • Gör alltid en polisanmälan om du blir bestulen eller utsatt för brott.

SSF DNA-märkning

Avskräck tjuven i höst med MärkDNA och öka dina chanser att få tillbaka stulna värdesaker. Ta hjälp av den senaste tekniken och skydda dem på ett enkelt och effektivt sätt med SSF DNA-märkning!

499 kr / st
Familjepaketet 20%

Månadens erbjudande

Nyckelbrickan är vår mest kända produkt som varje vecka hjälper cirka 100 personer att få tillbaka sina tappade nycklar. Passa på att skaffa en Nyckelbricka till varje familjemedlem i höst. Just nu får du 20 % rabatt på vårt familjepaket med 6 nyckelbrickor i 1 år. Erbjudandet gäller tom 30 november 2017 och gäller endast nya kunder.

413 kr 330 kr / st

SSF Spärrtjänst

SSF Spärrtjänst är det enklaste och mest effektiva sättet att spärra dina kort, id-handlingar och mobil/surfplatta. Ring ett enda samtal, vi svarar dygnet runt.

SSF Stöldskyddsregistret

Vilka av dina värdesaker vill du ska finnas i SSF Stöldskyddsregister? Registrera dina värdesaker. Då blir de automatiskt spårbara för polisen om de skulle försvinna, och det ökar dina chanser att få tillbaka dem.