Produkten har lagts till i din varukorg.

Att använda wifi och öppna nätverk

Det är lätt att idag skapa ett öppet nätverk som bjuder in andra datorer och mobiler i omgivningen. De öppna nätverken utgör en risk, eftersom det samtidigt öppnar upp för bedragare att komma åt inloggningsuppgifter till våra konton.

Ett sätt för bedragare att komma åt inloggningsuppgifter, är att skapa ett gästnätverk och använda ett namn som inte känns vare sig skumt eller bedrägligt. När du sedan surfar in på nätverket, kan bedragaren kopiera alla uppgifter du skickar från din telefon, helt utan att du märker det. Surfa därför alltid med försiktighet.

Här kommer några smarta säkerhetstips:

Slå av wifi

Ha inte wifi påslaget på mobil eller dator. Då kommer inte din enhet att söka efter nätverk att koppla upp sig på.

Dubbelkolla namnet

Om du kopplar upp dig på ett öppet nätverk – försök förvissa dig om att det är upprättat av en trovärdig leverantör. Om du exempelvis bor på hotell, kolla nätverksnamnet med receptionen.

Personliga sidor

Logga inte in på personliga sidor, som mail, Facebook eller andra sidor som kräver ditt lösenord via ett öppet nätverk, om du inte känner dig helt trygg med det.

Bankärenden och internetköp

Gör aldrig bankärenden eller internetköp via ett nätverk som du inte känner dig helt säker på är skyddat.

Läsa nyheter och annan publik information

I normalfallet kan du läsa nyheter, kolla tidtabeller och titta på annan publik information utan att det är någon större risk för intrång.

SSF DNA-märkning

Avskräck tjuven och öka dina chanser att få tillbaka stulna värdesaker. Ta hjälp av den senaste tekniken och skydda dem på ett enkelt och effektivt sätt med SSF DNA-märkning!

Bilrutemärkning + SSF Nyckelbricka

Skydda både bilen och bilnyckeln med vårt paketerbjudande! Köp SSF Bilrutemärkning och 1 st SSF Nyckelbricka i 1 år med 20% rabatt.

474 kr 379 kr / st

SSF Spärrtjänst

SSF Spärrtjänst är det enklaste och mest effektiva sättet att spärra dina kort, id-handlingar och mobil/surfplatta. Ring ett enda samtal, vi svarar dygnet runt.

SSF Stöldskyddsregistret

Lista och dokumentera dina värdesaker i SSF Stöldskyddsregister. Då blir de automatiskt spårbara för polisen om de skulle försvinna, och det ökar dina chanser att få tillbaka dem.