För allas rätt att leva tryggt

Brottsligheten förändras – men inte vår vision. På SSF Stöldskyddsföreningen arbetar vi för ett tryggare Sverige.

Miljoner lösenord läckta - har du blivit drabbad?

Säkerhetskollen.se har ett verktyg som hjälper dig att kontrollera ifall din e-postadress och lösenord varit med i läckan. Om den har det är det viktigt att vidta åtgärder för att skydda dig, ex. byt lösenord och sätt på tvåfaktorsautentisering.

Testa om min e-postadress har läckt

Publicerad: februari 1, 2023

De tre L:en – tre tips för att undvika bedrägerier

Kom ihåg de tre L:en! Lämna aldrig ut, Lägg på luren och Logga aldrig in. Med dessa tre L kan du förhoppningsvis undvika de allra vanligaste formerna av bedrägerier.

Läs hela nyheten

Stoppa bedragaren!

Bedrägerier kan hända vem som helst och var som helst. Imorgon kanske det drabbar dig, din vän eller familjemedlem. För att stoppa bedragaren krävs gemensamma krafter. Var med och stoppa bedragaren – du också!

Visa mig hur
Cykelguide

Håll tjuven borta från din cykel

Läs cykelguiden