Se senaste avsnittet av Stoppa Tjuven!

Vår nya undersökning visar att 8 av 10 bilägare lämnar sina nycklar precis innanför ytterdörren, där de är enklast att stjäla. Det senaste avsnittet av Stoppa Tjuven 57 fel och rätt handlar om bilstölder.

Spoilervarning! Vi tipsar dig på hur din matlåda kan göra det svårare för biltjuven, vi visar de vanligaste misstagen som får din bil stulen och vad du alltid bör kolla innan du lämnar din bil.

Se mer av Stoppa Tjuven 57 Fel och Rätt här >>

SSF Stöldskyddsföreningen uppmärksammar brottsförebyggande polisarbete
SSF Stöldskyddsföreningen delar årligen ut ett stipendium för att belöna brottsförebyggande insatser inom polisen. I år tilldelas Polisinspektör Johannes Dontsios från Malmö och Polisinspektör Anders Nilsson med utredningsgrupp 3 i Uppsala varsitt stipendium om 25 000 kronor för nydanande och utmärkt polisarbete.
Telefonsamtal från företag som utger sig vara Stöldskyddsföreningen
Just nu ringer ett företag runt och presenterar sig som Stöldskyddsföreningen, med uppmaningen att du ska byta ut din nyckelbricka.
Var smartare än Ralf
Det finns både svåra och enkla sätt att stöldskyddsmärka sina värdesaker. SSF DNA-märkning tillhör det enklare.
Produkter