Hur kan vi hjälpa till?

Ett säkrare samhälle - för alla

Brottsligheten förändras, men inte vår vision: på SSF Stöldskyddsföreningen jobbar vi för ett tryggare Sverige. Var med oss på resan du också - bli stödjande medlem idag!

Senaste nyheterna
Publicerad: juni 22, 2022

Se upp för bedrägeri genom social manipulation

Bedragare försöker ofta lura dig genom att utge sig för att vara någon annan. Var sunt kritisk när någon ringer, mejlar eller surfar och påstår sig vara exempelvis från banken eller Polis. Lämna heller aldrig ut några personliga uppgifter,

Läs hela nyheten
Publicerad: juni 15, 2022

Rådigt ingripande belönas

I år belönas Johnie Backman för sitt civilkurage i samband med ett våldtäktsförsök. Från sin bil såg Johnie att en man misshandlade en kvinna på en gångbro.  Han tvekade inte utan stannade bilen och sprang mot platsen för att hjälpa kvinnan. När han närmade sig lämnade förövaren platsen. Johnie larmade 112 och såg till att andra människor tog hand om kvinnan innan han sprang efter mannen. Detta ledde till att polisen kunde gripa mannen som senare blev dömd för brottet.

Läs hela nyheten
Cykelguide

Lär dig mer om säkerhet för cykeln

Läs cykelguiden
Testa dina internetvanor

Är du nätklok?
In och testa!

Till nätklok
SSF DNA-märkning
549 kr
SSF Cykel-märkning
449 kr
SSF Utombordsmotor-märkning
649 kr
Visa produkt

Var rädd om nära och kära!

Befogenhetsbedrägerier ökar markant och det är ett brott som främst drabbar äldre personer. Läs på och tipsa dina nära och kära om hur de kan skydda sig.

Här hittar du mer om åldringsbrott