Hur kan vi hjälpa till?

Ett säkrare samhälle - för alla

Brottsligheten förändras, men inte vår vision: på SSF Stöldskyddsföreningen jobbar vi för ett tryggare Sverige. Var med oss på resan du också - bli stödjande medlem idag!

Stötta vårt brottsförebyggande arbete - bli medlem!
Publicerad: maj 18, 2022

Medlemsintervju: Excelerate 360

Vad händer när erfarenheter från storbank, försvarsmakt och telekom möts? Som nyblivna medlemmar i SSF Stöldskyddsföreningen ser de fram emot fortsatt kompetensutveckling och ett forum för erfarenhetsutbyte och nya samarbeten.

Publicerad: maj 9, 2022

­Tomas Devenyi: ”Det krävs ett uppvaknande och det är det vi ser nu”

Kriget i Ukraina och det ryska kärnvapenskramlet lämnar ingen oberörd. I kombination med cyberattacker, oidentifierade drönare och misstankar om utländskt spionage har säkerhetsskyddsfrågorna flyttat högst upp på samhällsagendan. För att skydda Sverige krävs strategi, handlingskraft – och rätt kunskaper.

Publicerad: maj 3, 2022

Snart kan installatörer av hemlarm certifieras

Normarbetet inom SSF är konstant pågående. Befintliga normer uppdateras och därutöver skapas nya normer för att möta marknadens behov. I den här artikeln fokuserar vi på några reviderade normer som rör inbrottslarm samt en ny norm som installatörer av hemlarm kan certifieras mot.

Normer & regler

Läs de senaste normnyheterna

SSF Utbildning

Bli diplomerad säkerhetschef

Säkerhetschef – Diplomutbildning
SSF 200 utg. 5 - Regler för inbrottsskydd-Byggnader och lokaler
1,133.02 kr
Behörig ingenjör - Inbrottslarm
16,450 kr
Visa produkt
SSF 130 utg. 9 – Projektering och installation av inbrotts- och överfallslarmanläggning
843.40 kr
Visa produkt

Vad företag behöver veta om digital säkerhet

Företag och organisationer utsätts för både hot och risker riktade mot IT-miljön. Visa att du tar riskerna på allvar genom att ha en grundläggande IT-säkerhet, utbilda din personal och certifiera din verksamhet.

Läs mer på säkerhetskollen.se