Hur kan vi hjälpa till?

Ett säkrare samhälle - för alla

Brottsligheten förändras, men inte vår vision: på SSF Stöldskyddsföreningen jobbar vi för ett tryggare Sverige. Var med oss på resan du också - bli stödjande medlem idag!

Stötta vårt brottsförebyggande arbete - bli medlem!
Publicerad: maj 9, 2022

­Tomas Devenyi: ”Det krävs ett uppvaknande och det är det vi ser nu”

Kriget i Ukraina och det ryska kärnvapenskramlet lämnar ingen oberörd. I kombination med cyberattacker, oidentifierade drönare och misstankar om utländskt spionage har säkerhetsskyddsfrågorna flyttat högst upp på samhällsagendan. För att skydda Sverige krävs strategi, handlingskraft – och rätt kunskaper.

Publicerad: maj 3, 2022

Snart kan installatörer av hemlarm certifieras

Normarbetet inom SSF är konstant pågående. Befintliga normer uppdateras och därutöver skapas nya normer för att möta marknadens behov. I den här artikeln fokuserar vi på några reviderade normer som rör inbrottslarm samt en ny norm som installatörer av hemlarm kan certifieras mot.

Publicerad: april 4, 2022

Vad då norm? Ni undrar och vi reder ut svaret

En sökterm som ofta trendar hos oss handlar om våra normer. Kanske inte särskilt konstigt, för vad är egentligen en norm? Och vad innebär det att SSF Stöldskyddsföreningen ger ut normer? Hur vet man när det behövs en norm och vad som ska ingå i den?

Normer & regler

Läs de senaste normnyheterna

SSF Utbildning

Bli diplomerad säkerhetschef

Säkerhetschef – Diplomutbildning
SSF 200 utg. 5 - Regler för inbrottsskydd-Byggnader och lokaler
1,133.02 kr
Behörig ingenjör - Inbrottslarm
16,450 kr
Visa produkt
SSF 130 utg. 9 – Projektering och installation av inbrotts- och överfallslarmanläggning
843.40 kr
Visa produkt

Vad företag behöver veta om digital säkerhet

Företag och organisationer utsätts för både hot och risker riktade mot IT-miljön. Visa att du tar riskerna på allvar genom att ha en grundläggande IT-säkerhet, utbilda din personal och certifiera din verksamhet.

Läs mer på säkerhetskollen.se