
Identifiera samtal från SSF
Säkerställ att det är vi som ringer dig genom tjänsten Säkra samtal.
Hitta frågor och svar
Vanliga frågor och svar
-
Jag har hittat en nyckel med en SSF Nyckelbricka på. Vad gör jag?
Om du hittar nycklar med en nyckelbricka från SSF kan du
- Lämna dem till närmaste polisstation
- Lägga dem i postens brevlåda
- Lägga nycklarna i ett adresserat kuvert (ej frimärke) och skicka till:
SSF SERVICE AB
SVARSPOST
20345706
110 04 STOCKHOLMGlöm inte att ange ditt namn och adress så att vi kan skicka ut hittelön. Vi lämnar aldrig ut uppgifter om ägaren till upphittaren eller tvärtom.
Du kan också fylla i dina uppgifter i formuläret på den här sidan så skickar vi ut hittelön när nycklarna har inkommit till oss eller polisen. Hittelönen består av ett presentkort (värde 150 kr) samt ett erbjudande om en egen SSF Nyckelbricka, där vi bjuder på första året (värde 139 kr).
-
Jag har tappat mina nycklar, måste jag göra någonting nu?
Nej, vi på SSF eller polisen kontaktar dig så fort vi har fått in dina nycklar. Ring oss på SSF om du är osäker på om vi har aktuella kontaktuppgifter. Vi ringar alltid och meddelar dig när nycklarna är upphittade.
-
Vilken typ av föremål kan jag DNA-märka?
Du kan märka alla hårda ytor. Pensla märkningen på 3-4 ställen och välj ytor som är ojämna eller räfflade, och pensla i skarvar eller på ställen som är undanskymda eller svåråtkomliga. Tänk på att märkningens ytstruktur kan synas på vissa underlag. Undvik därför att märka på ytor som du är extra rädd om. Du ska inte märka mjuka ytor som textiler, taveldukar och dylikt.
Exempel på vad du kan märka:
- Hemelektronik
- Barnvagnar
- Sportutrustning
- Verktyg
- Trädgårdsmaskiner
- Båtdelar och skrov
- Bildelar och chassi
- MC, moped och cykel
- Smycken
Exempel på vad du inte ska märka:
- Textiler
- Taveldukar
- Estetiskt viktiga ytor
- Ytan på smycket som ligger an mot huden
-
Kan jag samla mina tjänster på en faktura?
Ja, kontakta oss på kundservice så hjälper vi dig.
Telefon: 0771-773 773
E-post: [email protected] -
När får jag min nästa avi?
Din avi skickas till Kivra ( om du är ansluten) eller per post. Till Kivra kommer avin i början på månaden, om du får den per post, kommer den i mitten av månaden. Du kan själv logga in på Mina sidor och se när ditt abonnemang går ut.
Kategorier för frågor och svar
-
Hantera dina tjänster
Hantera dina tjänster
Här kan du t.ex. meddela oss om du vill ändra eller få uppgifter om dina tjänster, registrera en nyckelbricka eller avsluta ditt abonnemang.
Hantera dina tjänsterHantera dina tjänster
-
Villkor för produkter och tjänster
Villkor för produkter och tjänster
Här hittar du alla villkor för våra tjänster och produkter.
Villkor för produkter och tjänsterVillkor för produkter och tjänster