Kundservice

Du kan göra många av våra kundserviceärenden här på webbplatsen. Du kan även kontakta oss på Kundservice via telefon och e-post så hjälper vi dig med dina frågor.

SSF Nyckelbrickan

Jag har tappat mina nycklar, måste jag göra någonting nu?

Nej, vi på SSF eller polisen kontaktar dig så fort vi har fått in dina nycklar. Ring oss på SSF om du är osäker på om vi har aktuella kontaktuppgifter. Vi ringer alltid och meddelar dig när nycklarna är upphittade.

Jag har hittat en nyckel med en SSF Nyckelbricka på. Vad gör jag?

Om du hittar nycklar med en nyckelbricka från SSF kan du

• Lämna dem till närmaste polisstation
  • Lägga dem i postens brevlåda
  • Lägga nycklarna i ett adresserat kuvert (ej frimärke) och skicka till:
    SSF Service AB
    SVARSPOST
    110 27 Stockholm

Glöm inte att ange ditt namn och adress så att vi kan skicka ut hittelön. Vi lämnar aldrig ut uppgifter om ägaren till upphittaren eller tvärtom.

Du kan också fylla i dina uppgifter i formuläret på den här sidan så skickar vi ut hittelön när nycklarna har inkommit till oss eller polisen. Hittelönen består f n av ett presentkort (värde 150 kr) samt ett erbjudande om en egen SSF Nyckelbricka, där vi bjuder på första året (värde 120 kr).

Hur lång tid tar det innan jag får mina nycklar?

Så snart vi eller polisen har dem i vår hand, ringer vi dig så att du vet att de blivit hittade och vet när du har dem hos dig igen.

Hur lång tid tar det från att jag beställt mina nyckelbrickor tills jag får dom?

Normalt 3-5 arbetsdagar.

Måste alla i familjen ha separata abonnemang eller kan man samla allt på en familjemedlem?

Det går jättebra att samla alla nyckelbrickor på ett abonnemang. Välj gärna vårt förmånliga familjepaket, så får du sex nyckelbrickor på en gång.

Jag har både nyckelbrickor och andra tjänster hos er, kan jag få allt på samma räkning?

Kontakta vår kundservice, så hjälper de dig.

Mail: [email protected]

Vad händer om jag inte betalar mitt nyckelbricksabonnemang?

Om du väljer att inte betala avförs du ur vårt register och dina nyckelbrickor kopplas inte längre till dig som person. Vi skickar först ut en avi, därefter en eller två påminnelseavier.

Hur gör jag om jag vill avsluta mitt nyckelbricksabonnemang?

Skicka tillbaka nyckelbrickorna i ett frankerat kuvert till:
SSF Stöldskyddsföreningen:
Kundservice, SSF Stöldskyddsföreningen
102 51 Stockholm

Eller så kan du avsluta ditt abonnemang med hjälp av det här formuläret.

Du kan även kontakta oss på telefon 0771-773 773 eller skicka ett mail till [email protected]

Jag har fått en nyckelbricka med posten som jag inte beställt?

Det mest sannolika är att du fått en profilerad nyckelbricka via någon av våra samarbetspartners. Det framgår av texten i brevet varifrån den kommer. När gratisperioden närmar sig sitt slut kommer du att få ett erbjudande om att förlänga abonnemanget. Du kan när som helst kontakta oss och avsluta din tjänst utan uppsägningstider eller tillkommande kostnader.

Var kan jag se vilka uppgifter som ni har registrerade om mig?

Dina uppgifter finns på alla avier som vi skickar ut. Kontakta vår kundservice om du vill ha ett registerutdrag eller fyll i detta formulär.

SSF Spärrtjänst med ID-stöldsupport

När kan jag börja använda SSF Spärrtjänst efter att jag har beställt den?

När du beställt SSF Spärrtjänst skickar vi en instruktion om inloggning dels med posten och om vi har din mailadress även via mail. När du har fått mailet och eller brevet aktiverar du din SSF Spärrtjänst och kan börja registrera dina värdehandlingar.

Vad kan jag registrera för framtida spärrning i SSF Spärrtjänst?

Med SSF Spärrtjänst kan du registrera och spärra alla bank- och kreditkort utgivna i Sverige, mobiler, surfplattor, mobilabonnemang och id-handlingar som pass, körkort och id-kort.

Tips!

Genom att koppla en innehavare till det du registrerar blir det bland annat lättare att spärra enskilda värdehandlingar. Exempel: ”Jag vill spärra VISA-kortet där Kalle står som användare” eller ”Jag vill spärra alla kort som är registrerade på Kalle”.

Tänk på att vi bara kan hjälpa dig att spärra de värdehandlingar som du har registrerat!

Hur registrerar jag värdehandlingar i SSF Spärrtjänst?

1. Klicka på Spärrtjänst i menyraden
  2. Är ni flera i hushållet? Börja då med att registrera alla under Innehavare för att knyta rätt värdehandling till rätt person.
  3. Klicka på +Lägg till ny
  4. Klicka på passande Kategori
  5. Fyll i uppgifterna. Uppgifter markerade med * är obligatoriska. Tryck på ? för att få hjälp med vad vi behöver för uppgifter.
  6. Tryck Spara för att dina uppgifter ska sparas.

Varför står det ”Systemkommentarer vid flytt till nya systemet” i fältet övriga anteckningar?

Svar: Vi har ändrat formatet för giltighetstid till ÅÅÅÅ-MM, hade du tidigare angett giltighetstiden i formatet ÅÅ/MM så har datumet inte kunnat föras över till nya systemet. Du lägger in rätt format genom att klicka på redigeringssymbolen/pennan.

Spärras allt som finns registrerat på mig om jag vill ringa in och spärra ett konto/kreditkort?

Nej, vi spärrar bara de specifika kort eller mobiltelefoner som du ber om. Är ni flera i familjen med kort från samma kortutgivare, spärras de kort där du står som användare.

Jag/vi har både spärrtjänst och nyckelbrickor hos er, kan jag få allt på samma räkning?

Kontakta vår kundservice, så får du hjälp med att samla ihop alla tjänster du har hos oss.

E-post[email protected]

Jag har glömt mitt användarnamn och lösenord, kan ni hjälpa mig?

Klicka på länken Glömt inloggningsuppgifter? Och välj något av alternativen.

Var hittar jag information om kontohändelser?

När du har loggat in i dina webbtjänster så kan du hitta följande information:

Under Mina uppgifter kan du ändra dina uppgifter för inloggning

SSF Nyckelbricka hanteras i ett eget register och visas inte här.

Var kan jag se vilka uppgifter ni har registrerade om mig?

Dina adress- och telefonuppgifter anges på alla våra avier. Du kan även höra av dig till vår kundservice och få ett registerutdrag, eller logga in på ditt spärrtjänstkonto.

Hur registrerar jag mobiltelefoner och surfplattor?

SSF Spärrtjänst registrerar du både abonnemanget och den fysiska mobilen/surfplatta enligt anvisningarna här. Vi kan då hjälpa till att spärra både abonnemanget och mobilen/surfplattan för användning.

SSF Stöldskyddsregistret registrerar du den fysiska mobilen/surfplattan så den blir sökbar för SSF, Larmtjänst och Polisen. Har du endast tjänsten SSF Stöldskyddsregister, kan du inte få hjälp med att spärra abonnemang och värdeföremål.

Var hittar jag information om kontohändelser?

När du har loggat in i dina webbtjänster så kan du hitta följande information:

• Under Mina uppgifter kan du ändra dina uppgifter för inloggning.
  • I Aktivitetslistan visas de aktiviteter som gjorts på konto, t ex tillägg och ändring av registrerade föremål, nedladdning av dokument samt skapande av ny enhet.
  • Under Påminnelser kan du registrera tidpunkt för påminnelser kopplade till dina tjänster. Påminnelsefunktionen avser endast Spärrtjänst och Stöldskyddsregistret.
  • Produkter – här ser du vilken tjänst du abonnerar på, samt eventuella enstaka produkter.
  • SSF Nyckelbricka hanteras i ett eget register och visas inte här.

SSF Stöldskyddsregistret

Hur använder jag Stöldskyddsregistret?

Det är enkelt att använda Stöldskyddsregistret. Du registrerar alla typer av värdesaker. Det är bra att även ladda upp bilder och kännetecken på dina föremål via registret, och på så vis öka chanserna att få tillbaka dem. Glöm inte att uppdatera listan kontinuerligt!

När kan jag börja använda SSF Stöldskyddsregistret efter att jag har beställt den?

När du beställt SSF Stöldskyddsregistret skickar vi en instruktion om inloggning dels med posten och om vi har din mailadress även via mail. När du har fått mailet och eller brevet aktiverar du din SSF Stöldskyddsregistret och kan börja registrera dina värdehandlingar.

Var hittar jag information om kontohändelser?

När du har loggat in i dina webbtjänster så kan du hitta följande information:

• Under Mina uppgifter kan du ändra dina uppgifter för inloggning
  • Aktivitetslistan visas de aktiviteter som gjorts på konto, t ex tillägg och ändring av registrerade föremål, nedladdning av dokument samt skapande av ny enhet.
  • Under Påminnelser kan du registrera tidpunkt för påminnelser kopplade till dina tjänster. Påminnelsefunktionen avser endast Spärrtjänst och Stöldskyddsregistret.
  • Produkter – här ser du vilken tjänst du abonnerar på, samt eventuella enstaka produkter.
  • SSF Nyckelbricka hanteras i ett eget register och visas inte här.

Vad kan registreras?

Du kan registrera alla typer av föremål och värdesaker, såväl märkta som omärkta i SSF Stöldskyddsregister. Några exempel är: hemelektronik, tavlor, smycken, cyklar, mopeder, båtmotorer, kameror, sportutrustning, verktyg mm.

Hur registrerar jag mobiltelefoner och surfplattor?

SSF Spärrtjänst registrerar du både abonnemanget och den fysiska mobilen/surfplatta. Vi kan då hjälpa till att spärra både abonnemanget och mobilen/surfplattan för användning.