Anna Bennetter är ny normansvarig på SSF

Vi fortsätter satsa på normverksamheten och anställer nu Anna Bennetter som ny normansvarig med ansvar för att leda och driva SSF:s omfattande normverksamhet.

Anna har en gedigen bakgrund som projektledare och CTO med särskild erfarenhet inom IT- och digitaliseringsområdetområdet. Hon har bland annat varit ansvarig för digitalisering och IT på Installatörsföretagen, Interim chef för IT-förvaltning och supprt på Tillväxtverket och programledare för ett mjukvarubolag inom medicinteknik, Cambio. Anna har även varit ansvarig för Huddinge kommuns projekt med att bygga en digitaliseringsstrategi samt varit IT-chef/CTO på EasyPark.
Anna är utbildad systemvetare med särskild inriktning på användbarhet.

– Jag är verkligen glad att vi kunnat anställa Anna Bennetter som ny normansvarig för oss.  Nu får vi en stark kraft till normgruppen som med sin kunskap och erfarenhet bidrar till den fortsätta utvecklingen av vår säkerhets- och trygghetsskapande normverksamhet.  Hennes kompetens gör även att vi kan ta ytterligare steg framåt inom IT- och cybersäkerhetsområdet, säger Thomas Brühl, vd SSF Stöldskyddsföreningen.

Peter Sääv som varit tillförordnad normansvarig fortsätter sitt arbete som projektledare inom SSF normverksamhet.