SSF och Zeppelin Sverige AB har avtalat om CESAR-märkning till nya Caterpillar entreprenadmaskiner.

Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar i Sverige och erbjuder såväl nya som begagnade entreprenadmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer för industriellt bruk. Zeppelin AB och SSF Service AB har avtalat om leverans av CESAR-märkning till deras nya entreprenadmaskiner.

– Zeppelin Sverige AB har valt att stöldskyddsmärka samtliga maskiner sedan 2019. Det är glädjande att kunna presentera Stöldskyddsföreningen som ny leverantör av CESAR-märkning, certifierad enligt normen SSF1084, säger Fredrik Forsman produktchef vid Zeppelin Sverige AB.

CESAR-märkningen med dess olika lager av stöldskyddsmärkningar, är idag en välkänd och vedertagen märkmetod med över 300 000 märkta maskiner. Det nära samarbetet med polismyndigheter, Interpol samt organisationen IAATI (International Association of Auto Theft Investigators) borgar för att märkningen blir igenkänd och kan spåras av polisen över hela världen.

– Vi ser avtalet som ett kvitto på att vi med CESAR-märkningen levererar en efterfrågad produkt med hög kvalité, säger Robert Ytterberg, produktansvarig för SSF:s olika stöldskyddsmärkningar.

Cesar distribueras i Sverige genom ett brett återförsäljarnät spritt över hela landet. Du hittar mer information om Cesar och  närmaste återförsäljare på www.datatag.se

Robert Ytterberg
Produktansvarig DNA-märkning/Ceasar