SSF Stöldskyddsföreningen anställer Rikard Jerselius som CXO

SSF Stöldskyddsföreningen har anställt Rikard Jerselius som CXO med ansvar för att utveckla kundresan och de digitala plattformarna samt driva SSF digitala transformation. Rikard är en mycket erfaren strateg och kommer senast från marknadsbyrån Viva Media.

-Stöldskyddsföreningen är i ett skede där den digitala transformationen är central för I rollen som CXO kommer Rikard därför att arbeta med att utveckla och tillämpa kundresan runt våra tjänster/produkter i samtliga affärsområden som exempelvis Säkerhetskollen, våra folkbildningskampanjer och vårt nya digitala utbildningssystem, säger Thomas Brühl, vd på SSF Stöldskyddsföreningen.
Rikard Jerselius har gedigen erfarenhet från och har arbetat 20 år inom kommunikationsområdet. Sedan 2017 har han varit Head of Owned Media och ansvarig för Insight & Growth Marketing på Viva Media. Han har lång erfarenhet av digital transformation.
Rikard har varit verksam på ett antal marknad- och kommunikationsbyråer sedan 2000-talet med digitala transformationer, digitala plattformar och implementation av agil/lean verksamhet för såväl nationella som internationella bolag.

Det är en väldigt spännande resa just nu där SSF har som mål att positionera sig som ledande i arbetet mot digitala brott. Då behövs ett starkt fokus på att säkerställa att vår totala kundupplevelse hela tiden utvecklas, förbättras och justeras Eftersom vi arbetar mot så pass breda målgrupper som allmänhet och företag är det otroligt viktigt att prioritera och styra verksamheten utifrån data och insikter säger Rikard Jerselius.