SSF i samarbete med Securifid

Publicerad: oktober 15, 2021 (Senast uppdaterad oktober 19, 2021)

SSF Stöldskyddsföreningen har inlett ett samarbete med Securifid för att hjälpa organisationer och privatpersoner till trygga, säkra telefonsamtal, utan risk för att drabbas av bedrägerier. Med Securifid identifieringstjänst bidrar ni till att upprätthålla säkerhet och trygghet samtidigt som ni vårdar era viktiga kundrelationer.

Det har länge varit en självklarhet att privatpersoner kan identifiera sig i kontakten med företag och myndigheter. Och först nu är det faktiskt möjligt att göra det omvända.

Bedrägerier via falska telefonsamtal ökar, och det är vanligt att bedragare utger sig för att ringa från banken, ett företag eller en myndighet. Mottagaren har i princip ingen möjlighet att få uppringarens identitet bekräftad.

Nu finns det en lösning. Den digitala tjänsten Securifid samlar marknadens ledande identifieringsverktyg i en app som låter både företag och privatpersoner bekräfta sin identitet. Genom att identifiera er med Securifid bidrar ni till att skapa ett tryggare samtal, både för kunden och företaget.

Så fungerar Securifid

Det är enkelt att identifiera sig med Securifid.

• Logga in i appen
  • Fyll i det telefonnummer som du vill identifiera dig för
  • Skicka din identifiering till motparten
  • Om det behövs kan du be mottagaren att identifiera sig tillbaka

Är du intresserad av att ditt företag eller organisation ska kunna ringa identifierade samtal?

Kontakta Lisa Hasselgren på Securifid.