Vilket lås ska jag välja?

Det kan vara svårt att hitta rätt när man ska välja lås. Hur vet man exempelvis vilket lås som är säkrast och godkänns av försäkringsbolaget? På SSF vill vi göra det lättare att välja rätt. Därför tar vi fram normer som används av certifieringsbolag som i sin tur certifierar lås. Ta reda på vilka krav ditt försäkringsbolag ställer och håll utkik efter certifierade lås nästa gång du ska köpa lås. Läs mer i denna guide!

Så väljer du rätt lås till cykel, moped, båt och dörr

Vill du veta mer om certifiering?

Har du synpunkter på en certifierad produkt? Våra rekommendationer gäller enbart den berörda produkten eller tjänsten. Det innebär inte att vi rekommenderar eller ställer oss bakom hur företag som fått sin produkt eller tjänst certifierad utför sina tjänster eller service. Detta ansvarar företaget själva för. För frågor som rör företagets service och bemötande hänvisar vi därför direkt till det berörda företaget. Vid frågor rörande produkten eller tjänstens säkerhet och kravuppfyllnad rekommenderar vi att ta direktkontakt med det företag som certifierat produkten eller tjänsten.