Behörig ingenjör – Kamerabevakningssystem CCTV

Utbildning i kamerabevakning | SSF Kurstillfällen 25/11 Stockholm - Endast ett fåtal platser kvar!
Anmäl dig nu!

2018 infördes Dataskyddsförordningen och reglerna för den nya kamerabevakningslagen trädde i kraft. Detta innebär förändringar för dig som arbetar med kamerabevakning. Se till att certifiera dig så ökar ditt förtroende hos kunderna och du skapar en konkurrensfördel.

Om utbildningen

Behörig ingenjör – Kamerabevakningssystem CCTV ger dig kunskaper du behöver för att kunna projektera och installera på rätt sätt. På bara 3,5 dagar lär du dig om de lagar som styr kamerabevakning och normen för kamerabevakning (SSF 1060) som du behöver inför certifieringen.

Bli en säkerhetsleverantör att lita på och få ett försprång mot konkurrenterna – i säkerhetsbranschen är trygghet en nyckelfråga.

Vem riktar sig kursen Behörig Ingenjör Kamerabevakningssystem CCTV till?

Kursen vänder sig till installatörer och projektörer hos anläggningsfirmor, säkerhetskonsulter m fl.

Kursen Behörig Ingenjör Kamerabevakningssystem CCTV kan beställas som företagsanpassad efter er verksamhets behov

Kursstart och plats

25 Nov 2019, Stockholm

Utbildningens längd

3,5 dagar

Kursavgift

21 000 kr exkl moms (kurslitteratur 5 500 kr)

Kursens innehåll

Kursen är uppdelad på 3,5 dagar med följande innehåll:

• Nya Kamerabevakningslagen
  • Dataskyddsförordningen
  • SSF 1060,1061 och 1062
  • Elsäkerhetsföreskrifter
  • Svensk standard och europastandarder
  • Svensk författningssamling
  • Matematik och ellära
  • Projektering
  • Genomgång av olika system och komponenter, samt i vilka miljöer de olika produkterna ska användas

Kursens mål

• Du har de nödvändiga kunskaperna för att klara examinationsprovet för certifiering till “Behörig ingenjör – Kamerabevakningssystem CCTV”
  • Du kan analysera systemets användningsområde
  • Du kan tillämpa innehållet i de SSF-regler och andra regelverk som reglerar projektering och installation av Kamerabevakningssystem CCTV-anläggninging

Kursens längd

3,5 dagar. Fjärde dagen endast förmiddag, därefter examination för den som önskar.

Datum och plats

25 –28 november, Stockholm

Föreläsare

Gunnar Green, Securicon

Kursavgift

21 000 kr exkl moms.

Kurslitteratur

5 500 kr exkl moms. Normer & regel – CCTV samt kurshäfte och övningsuppgifter.

Maria Åström
08-783 7457
maria.astrom@stoldskyddsforeningen.se

Kurslitteratur

Inför kursen får du tillgång till kurslitteratur som omfattar:

• Övningsuppgifter och kurshäfte
    • Skickas till dig med post
    • Ska studeras innan kurs
    • Medtages till kursen.
  • Normer & regler – inbrottslarm, aktuella för utbildning och examination
    • 3 veckor innan kursen får du inloggningsuppgifter till regelverken, SSFs digitala Inbrottslarm abonnemang. Läs mer här.
    • Under utbildningen får du låna regelverken i pappersformat

Kursanmälan Behörig ingenjör – Kamerabevakningssystem CCTV

När du kommer till kursen får litteraturen i pappersformat (två kurspärmar). Dessutom får du prova på vår digitala tjänst för Normer & regler. Inloggning till Normer och regler digitalt, kallelse, program, övningsuppgifter etc. kommer att skickas ut ett par veckor före kursens start. *uppgifterna är obligatoriska

Anmälan

Du anmäler dig till våra kurser via respektive kurssida. Vill du ha mer information är du välkommen att kontakta oss på SSF Utbildning.

Telefon: 0771-773 773
E-post: utbildning@stoldskyddsforeningen.se

Din kursanmälan tar vi gärna emot så snart som möjligt, helst senast 30 dagar före kursstart. Vi bekräftar din kursanmälan så snart vi fått den. Kallelse till kurs skickar vi dig ett par veckor före kursstart. Du ombesörjer själv din vistelse på kursorten.

Betalningsvillkor

Priserna är angivna exkl. moms och måltidspaket tillkommer. Vi tillämpar betalningsvillkor 30 dagar netto.

Avbokning

Din anmälan är bindande! Vid avbokning som inkommer senare än 30 dagar före kursstart debiterar vi hela kursavgiften samt i förekommande fall uppkomna kostnader för kost och logi mm. Denna regel gäller också deltagare som utan avbokning uteblir från kurs. För utbildningar uppdelade på flera avsnitt avser en anmälan hela kursen, dvs samtliga avsnitt. Om sjukintyg uppvisas utgår inga kostnader för kursavgiften. Om du får förhinder kanske någon annan på din arbetsplats kan nyttja din kursplats. För SSF Säkerhetschef gäller särskilda anmälningsvillkor och avbokningsregler.

Reservation

Vi reserverar oss för eventuella förändringar när det gäller priser, föreläsare, kursupplägg mm. Om vi tvingas ställa in kursen pga för lågt deltagarantal, meddelar vi dig så snart vi kan samt återbetalar ev. inbetald kursavgift.

Integritetspolicy

I och med att den nya Dataskyddslagen, GDPR (General Data Protection Regulation), börjar gälla inom EU den 25 maj 2018, har vi förtydligat dina villkor och rättigheter i en integritetspolicy. Här kan du läsa mer om vilken personlig information som sparas och varför, hur vi hanterar dina uppgifter, samt hur du går tillväga om du vill ta del av, ändra eller radera dina uppgifter ur våra register.

Certifiering

Certifieringen arrangeras av Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering i anslutning till kursen. Kontakta SBSC för anmälan till examination, krav, avgifter mm. Kraven för certifiering finns beskrivna i normen Behörig ingenjör – CCTV SSF 1062, utgåva 2.

Gå till SBSC