Nyheter företag

Här hittar du våra senaste nyheter och pressmeddelanden riktat mot företag.

Allmänhetens och mindre företags behov av stöd för ökad informations- och cybersäkerhet.

Kartläggning över behovet av förbättrad informationshantering och cybersäkerhet för allmänheten och mindre företag.

SSF 130, utgåva 10 ute på remiss

SSF 130, med förtydligande av krav samt inarbetat tolkningsdokument, är ute på remiss. Ta chansen att påverka du också genom att delta i remissarbetet!

SSF 200 ute på remiss – påverka arbetet du också

Du har väl inte missat att SSF 220 är ute på remiss och väntas komma i en ny utgåva under våren 2024? Vi uppmuntrar alla intresserade aktörer att vara med och påverka genom att delta i remissrundan!

Vi ses väl i Almedalen?

Årets Almedalen står för dörren med mängder av spännande tal, diskussioner och seminarier – inte minst om säkerhet. Tillsammans med fem andra organisationer håller vi seminarier i en gemensam Säkerhetsarena.

Thomas Brühl: "Behövs fler piskor än morötter för att få svenska företag att rusta sig mot cyberbrottslighet"

Kräv en cybersäkerhetscertifiering av alla företag som vill delta i offentliga upphandlingar. Det skriver SSF:s vd Thomas Brühl i en debattartikel i Dagens Industri.

Knowit och SSF Stöldskyddsföreningen samarbetar för ett säkrare Sverige

Knowit och SSF Stöldskyddsföreningen inleder ett samarbete för att göra Sverige säkrare. Tillsammans erbjuder parterna tre högaktuella utbildningar för att möta det ökade behovet av kompetensförsörjning inom säkerhetsskyddsområdet.

Moderna Museet ny medlem i SSF: "Vill visa att vi står bakom vad SSF gör"

Som stödjande medlemmar kan företag och myndigheter stötta SSF Stöldskyddsföreningens arbete och bidra till ett tryggare Sverige. Nu välkomnar SSF Moderna museet som ny medlem.

Normnyhet: SSF svarar på remiss för framtidens säkra samhällsbyggnad

I februari inlämnade SSF Stöldskyddsföreningen svar på remissen ”Modellkoncept för nationell strategi för standardisering inom samhällsbyggande 2023”. Syftet är ta en aktiv position och bidra med vår kunskap för att stötta det fortsatta arbetet med implementering av strategin.

Tillbakablick på 2022 – årets höjdpunkter från normer, förlag och utbildning

Människan bakom uniformen (MBU) belönas med SSF:s Polisstipendium

Polisen i Helsingborg tilldelas 2022 års SSF Stöldskyddsföreningens Polisstipendium om 25 000 kr för sitt brottsförebyggande arbete med Människan bakom uniformen (MBU). Med sitt arbete lyckas man öka förståelsen för blåljusverksamheten, ändra attityder och värva ambassadörer bland ungdomarna i Helsingborg.