Behörig Ingenjör – Inbrottslarm

Utbildning i inbrottslarm
Köp!

Med ett certifikat har du ett bevis på den kunskap du besitter! Det visar att du på ett korrekt sätt kan projektera, installera och fylla de förväntningar som beställaren har på dig som installatör av inbrottslarmanläggningar. Vår utbildning Behörig Ingenjör – Inbrottslarm ger all nödvändig kunskap som leder fram till en sådan certifiering.

Om utbildningen

SSF Behörig Ingenjör – Inbrottslarm ger dig fördjupad kunskap inom projektering och installation av larm. Under 3,5 dagar får du lära dig om allt från riskanalys, skyddsplanering och larmlagen till matematik, ellära och normer.

Utbildningen ger dig kunskaper för att analysera risker och se källor för samt förebygga obefogade larm. Du får lära dig att tillämpa regler gällande projektering och installation av inbrottslarm så att dina kunder kan känna sig säkra på att allt utförts på rätt sätt. Det här är kursen som ger dig kunskapen som vinner kunder!

• Vi följer Folkhälsomyndighetens rekomendationer. Läs mer om våra nya utbildningskoncept här.

Vem riktar sig utbildningen till?

Utbildningen vänder sig till installatörer och projektörer hos anläggningsfirmor, säkerhetskonsulter m fl.

Utbildningen kan beställas som företagsanpassad efter er verksamhets behov.

30% rabatt om du bokar din plats senast den 28 februari.

Kursstart och plats

16 mar 2021, Online

15 jun 2021, Stockholm

26 okt 2021, Stockholm

Utbildningens längd

3,5 dagar

Kursavgift

Ordinarie pris: 22 250 exkl. moms

Utbildningens innehåll

Kursen är uppdelad på 3,5 dagar med följande innehåll:

• Riskanalys och skyddsplanering
  • SSF 130, 1014, 1015, 1016, 136, 200, 210
  • Larmlagen
  • Boverkets Byggregler (utdrag)
  • Svensk Standard för inbrottslarm SS EN 50 131-1
  • Svensk Standard för registrering av svagströmsnät
  • Offert- och entreprenadjuridik
  • Matematik och ellära
  • Genomgång av olika larm och larmkomponenter, samt i vilka miljöer de olika produkterna ska användas

Utbildningens mål

• Du har de nödvändiga kunskaperna för att klara examinationsprovet för certifiering till “Behörig ingenjör – Inbrottslarm”
  • Du kan analysera risker och förebygga obefogade larm
  • Du kan tillämpa innehållet i de SSF-regler och andra regelverk som reglerar projektering och installation av inbrottslarm
  • Du känner till reglerna för mekaniskt skydd och förvaring samt elektromekanisk låsanläggning
  • Du kan registrera svagströmsnät och utföra matematiska beräkningar inom elläran

Utbildningens längd

3,5 dagar.

Datum och plats

16-19 mars 2021, online

15-18 juni 2021, Stockholm

26-29 oktober 2021, Stockholm

Utbildningen erbjuds som klassrumsundervisning om inte Folkhälsomyndigheten rekommenderar annat.

Föreläsare

Fredrik Karlsson, Frekar Konsult AB och Bravida Säkerhet, Stockholm. Fredrik har lång och gedigen bakgrund inom projektering och installation av inbrottslarm, han har jobbat i säkerhetsbranschen sedan 1989 och är certifierad Behörig ingenjör – inbrottslarm. Han har arbetat som tekniker i 12 år och de senaste 15 åren har Fredrik jobbat som projektör och projektledare för säkerhetsentreprenader. Under 5 års tid har Fredrik även varit entreprenadchef på Stockholmskontoret, Bravida Säkerhet.

Avgift

Ordinarie pris: 22 250 kr exkl moms.
30% rabatt vid bokning senast den 28 februrari.

Kurslitteratur

Normer & regler – Inbrottslarm abonnemang, ingår som kursdokumentation i sex månader
(värde 2 010 kr) Dessutom får du 15 % rabatt när du förlänger ditt abonnemang (värde 604 kr per år)

Teeda Drammeh
08-783 7457
teeda.drammeh@stoldskyddsforeningen.se

Anmälan

Du anmäler dig till våra utbildningar genom att köpa dom. Vill du ha mer information är du välkommen att kontakta oss på SSF Utbildning.

Telefon: 0771-773 773
E-post: utbildning@stoldskyddsforeningen.se

Din kursanmälan tar vi gärna emot så snart som möjligt, helst senast 30 dagar före kursstart. Vi bekräftar din kursanmälan så snart vi fått den. Kallelse till kurs skickar vi dig ett par veckor före kursstart. Du ombesörjer själv din vistelse på kursorten.

Betalningsvillkor

Priserna är angivna exkl. moms och måltidspaket tillkommer. Vi tillämpar betalningsvillkor 30 dagar netto.

Avbokning

Din anmälan är bindande! Vid avbokning som inkommer senare än 30 dagar före kursstart debiterar vi hela kursavgiften samt i förekommande fall uppkomna kostnader för kost och logi mm. Denna regel gäller också deltagare som utan avbokning uteblir från kurs. För utbildningar uppdelade på flera avsnitt avser en anmälan hela kursen, dvs samtliga avsnitt. Om sjukintyg uppvisas utgår inga kostnader för kursavgiften. Om du får förhinder kanske någon annan på din arbetsplats kan nyttja din kursplats. För SSF Säkerhetschef gäller särskilda anmälningsvillkor och avbokningsregler.

Reservation

Vi reserverar oss för eventuella förändringar när det gäller priser, föreläsare, kursupplägg mm. Om vi tvingas ställa in kursen pga för lågt deltagarantal, meddelar vi dig så snart vi kan samt återbetalar ev. inbetald kursavgift.

Integritetspolicy

I och med att den nya Dataskyddslagen, GDPR (General Data Protection Regulation), börjar gälla inom EU den 25 maj 2018, har vi förtydligat dina villkor och rättigheter i en integritetspolicy. Här kan du läsa mer om vilken personlig information som sparas och varför, hur vi hanterar dina uppgifter, samt hur du går tillväga om du vill ta del av, ändra eller radera dina uppgifter ur våra register.