Frukostwebinar om säkerhetsskydd

Publicerad: maj 26, 2021 (Senast uppdaterad september 29, 2023)

Det nya lagförslaget av säkserhetsskyddslagen väntas träda i kraft den 1 december 2021. Är någon del av er verksamhet säkerhetskänslig? Vad behöver er organisation tänka på inför den nya lagen?

Vad innebär den nya lagen om säkerhetsskydd för din organisation? Hur bör du bör tänka kring säkerheten?

Välkomna på frukostwebinar om säkerhetsskydd. Webinaret kommer börja med en föreläsning av Jana Thorén och avslutas med en diskussion mellan Jana och Carl Olausson. Webinaret kommer ge en bakgrund till nuvarande säkerhetsskyddslag, centrala begrepp och frågor om praktiska konsekvenser för vad det nya lagförslaget innebär.

Föreläsare

Jana Thorén är expert på IT-säkerhet och har arbetat inom säkerhetsområdet i närmare 20 år. Som ansvaring för säkerheten på CGI i Sverige och som senior säkerhetsrådgivare för kunder i olika branscher har Jana en gedigen erfarenhet från många organisationer och verksamheter.

Carl Olausson Regional beredskapssamordnare och biträdande säkerhetsskyddschef på Region Jönköpings län. Han är utbildad officer och har en lång erfarenhet och bakgrund inom Försvarsmakten. Under diskussionen kommer han ställa viktiga frågor till Jana Thorén kring olika aspekter och perspektiv om det nya lagförslaget.

När och var

Datum: Fredag den 11 juni 2021.
Tid: 08.15-09.00
Plats: Online, via Teams. (Länk kommer på mejl.)
Pris: Kostnadsfritt

Anmälan till webinaret är nu stängd. Håll utkik på hemsidan efter kommande webinar.

Här hittar du dagens presentation.