Hur kan vi hjälpa till?

Ett säkrare samhälle - för alla

Brottsligheten förändras, men inte vår vision: på SSF Stöldskyddsföreningen jobbar vi för ett tryggare Sverige. Var med oss på resan du också - bli stödjande medlem idag!

Stötta vårt brottsförebyggande arbete - bli medlem!
Publicerad: september 6, 2022

Nyfikenheten tar över

Tusentals företag och organisationer blir varje år utsatta för digitala attacker. Och det börjar ofta med att en anställd klickar på en skadlig länk. I OKTOs nya kampanj för SSF, MSB och Polisen visas det ocharmiga tillfället upp när människor blir sugna att klicka på en länk utan att riktigt tänka efter.

Publicerad: augusti 19, 2022

Freja eID Group AB och SSF ingår avtal

Freja eID Group AB (publ) och SSF Stöldskyddsföreningen har avtalat om ett samarbete kring tjänsten Säkerhetskollen.se. Samarbetet ger Frejas användare direkt tillgång i appen till aktuella bedrägerivarningar, säkerhetsguider och rådgivning från Säkerhetskollen.se

Publicerad: juni 29, 2022

Summering: webbinarium om utgåva 9 av SSF 130, Projektering och installation av inbrottslarm

Den 20 juni gick vårt efterlängtade webbinarium om SSF 130, utgåva 9 av stapeln. Missade du det? Ingen fara, här har vi summerat höjdpunkterna från webbinariet till dig.

Normer & regler

Läs de senaste normnyheterna

SSF Utbildning

Bli diplomerad säkerhetschef

Säkerhetschef – Diplomutbildning
SSF 200 utg. 5 - Regler för inbrottsskydd - Byggnader och lokaler
1,133.02 kr
Behörig ingenjör Inbrottslarm
23,500 kr
Visa produkt
SSF 130 utg. 9 – Projektering och installation av inbrotts- och överfallslarmanläggning
843.40 kr
Visa produkt

Vad företag behöver veta om digital säkerhet

Företag och organisationer utsätts för både hot och risker riktade mot IT-miljön. Visa att du tar riskerna på allvar genom att ha en grundläggande IT-säkerhet, utbilda din personal och certifiera din verksamhet.

Läs mer på säkerhetskollen.se