Hur kan vi hjälpa till?

Ett säkrare samhälle - för alla

Brottsligheten förändras, men inte vår vision: på SSF Stöldskyddsföreningen jobbar vi för ett tryggare Sverige. Var med oss på resan du också - bli stödjande medlem idag!

Stötta vårt brottsförebyggande arbete - bli medlem!
Publicerad: november 18, 2022

Nytt samarbete ger Säkerhetsuniversitetets studerande tillgång till SSF:s normer

SäkerhetsBranschen och Stöldskyddsföreningen (SSF) ingår ett nytt samarbete där SSF gör sina normer tillgängliga för eleverna på Säkerhetsuniversitetets yrkeshögskoleutbildning Kvalificerad Säkerhetsingenjör. Eleverna kommer genom det nya samarbetet ha tillgång till en kostnadsfri digital utgåva av normerna under hela sin studietid.

Publicerad: oktober 20, 2022

Skydd: Träffa oss i monter A19:10

Detta händer under Skydd den 25 – 27 oktober. Nu är det bara en vecka kvar till Skydd, Nordens största skyddsmässa som SSF är medarrangörer till. Besök gärna vår monter som i år har särskilt fokus på "Det säkra företaget. På plats i montern kommer du att få chans att träffa oss och höra mer om vårt arbete samt diskutera vad som kännetecknar ett säkert företag. Vi kommer även att bjuda på kaffe och nybakat för den fikasugne och tester där du kan sätta dina säkerhetskunskaper på prov!

Publicerad: oktober 21, 2022

Growth Marketer till Stöldskyddsföreningen

Vill du hjälpa till att motverka digitala brott? Vill du tillhöra ett tight och drivet team? Då är denna roll något för dig!

Normer & regler

Läs de senaste normnyheterna

SSF Utbildning

Bli diplomerad säkerhetschef

Säkerhetschef – Diplomutbildning
SSF 200 utg. 5 - Regler för inbrottsskydd - Byggnader och lokaler
1,133.02 kr
Behörig ingenjör Inbrottslarm
23,500 kr
Visa produkt
SSF 130 utg. 9 – Projektering och installation av inbrotts- och överfallslarmanläggning
843.40 kr
Visa produkt

Vad företag behöver veta om digital säkerhet

Företag och organisationer utsätts för både hot och risker riktade mot IT-miljön. Visa att du tar riskerna på allvar genom att ha en grundläggande IT-säkerhet, utbilda din personal och certifiera din verksamhet.

Läs mer på säkerhetskollen.se