Tryggare Samhälle - ny säkerhetstidning

2016-02-18

Tryggare Samhälle – ny säkerhetstidning

SSF Stöldskyddsföreningen har tillsammans med säkerhetsförlaget AR Media International etablerat Tryggare Samhälle – en ny papperstidning som primärt fokuserar på vardagsbrott. Ambitionen är att ytterligare sätta fingret på trygghetsproblem och tillgängliga säkerhetslösningar för individer och företag.

SSF Stöldskyddsföreningen har under senare år blivit allt mer proaktiva och driver trygghetsfrågor ur ett bredare perspektiv. Förr handlade det mest om stölder, men idag inbegriper vardagsbrotten mycket annat, vilket också speglar verksamheten.

– Att bekämpa stölder är fortfarande viktigt för oss, men även att arbeta mot bedrägerier, cyberbrott och ID-kapning som är exempel på andra växande problem i Sverige, både bland företag och privatpersoner, säger Annika Brändström, Vd på SSF Stöldskyddsföreningen.

Etableringen av tidningen Tryggare Samhälle är ett naturligt led i strategin att proaktivt driva trygghetsfrågor.
– Opinionsbildning är viktigt och informationsspridning är ett starkt fundament i vår verksamhet på många sätt, exempelvis genom vår kostnadsfria rådgivning till företag och privatpersoner.

Den primära ambitionen med tidningen är att ytterligare sätta fingret på trygghetsproblem och tillgängliga säkerhetslösningar. Därför kommer tidningen upplåta utrymme även till andra goda krafter, när det gäller brottsbekämpningen i samhället.

- Vi kan på så sätt bidra till en förbättrad kommunikation mellan bransch-organisationer, näringsliv och myndigheter som leder till en samsyn och åtgärder till gagn för ett tryggare Sverige, sammanfattar Annika Brändström.

Lennart Alexandrie, vd för AR Media International, är mycket nöjd över att i samarbete med SSF få producera och utge Tryggare Samhälle på sitt förlag.
– SSF Stöldskyddsföreningen har utvecklats till att bli en organisation som med hög trovärdighet hanterar många viktiga trygghetsfrågor. Genom att etablera tidningen stärker SSF ytterligare sin roll som en unik informationsbärare och opinionsbildare i trygghetsfrågor för företag, myndigheter och privatpersoner, säger han.

Tryggare Samhälle utkommer fyra gånger om året – både som papperstidning och i digitalt format.

Här kan du läsa första numret av tidningen >>
Ladda ned högupplöst bild (tidning) >>
Ladda ned högupplöst bild (Annika Brändström) >>

För mer information kontakta:
Annika Brändström, VD SSF, tel: 0709-81 65 73
annika.brandstrom@stoldskyddsforeningen.se